Ahoj. V mém seriálu o automuzeích jsem samozřejmě nemohl vynechat asi nejznámější automuzeum v ČR- podnikové muzeum Škody Auto v Mladé Boleslavi. Dlouho jsem se tomuto muzeu "vyhýbal", ale teď byl konečně důvod, proč tam jet- výstava 30 let Škody Favorit . V muzeu jsem byl již před delší dobou, a hodně se od té doby změnilo. Muzeum sídlí v bývalé výrobní části Škody na Třídě V. Klementa, budova je hezky opravena a expozice je také velmi zajímavá. Když jsme vešli do muzea, přivítal nás vzdušný prostor, v němž se také nachází auta. My ale dali na začátek přednost expozici o Favoritu. Nad vstupem do části muzea s výstavou byl tzv. VideoMapping, který promítal nápis Favorit. Poté jsme prošli chodbou a mohli si prohlížet. Prvním Favoritem v expozici byl muzejní kus 136 L v "khaki", respektive příšerné socialistické zelené. Tento kus je velmi zachovalý, je to ovšem ta nejnižší výbava, má sedačky z hrozné látky a těmi "populárními" polyuretanovými děravými o...
Musím přiznat, že to na mě z přiložených fotografií opravdu dýchlo - a tím myslím hlavně nostalgii, kdy většinu z těchto automobilů pamatuji normálně z provozu na silnicích. Sám jsem si teď na jaře pořídil do sbírky dalšího veterána - Škodu 120 a i kvůli ní nový pohon na vrata od firmy https://www.pohonnavrata.cz/, se kterou jsem už poněkolikáté za poslední roky velice spokojen ;-)
OdpovědětVymazatNěkterá z těch aut si z našich silnic ještě velice živě pamatuji. Hodně mě oslovily ty Renaulty, protože právě jedním z mých prvních aut byl právě Renault. Jen teda v mém případě to byl novější model 19. Překvapivě mi vydržel velice dlouho. Ale postupem času se jeho stáří začalo projevovat na všech možných frontách a musel se o něj postarat tento kovošrot Plzeň.
OdpovědětVymazat