YOUNGTIMER, KTERÝ BYCH SI NIKDY NEKOUPIL


Vím, že se říká Nikdy neříkej nikdy. To platí i u koupí youngtimerů. Přesto existuje youngtimer, který bych si nikdy nekoupil. Je jím NSU Ro80. Teď krátce něco o něm: Je unikátní v tom, že pod kapotou mu nepracují válce, ale dva trojúhelníky. Tedy Wankelův motor. Hlavně právě toto mu činilo ty největší problémy, kvůli nimž bych si ho nikdy nekoupil. Tento vůz prvně vznikl v roce 1967. Na tu dobu to byl opravdu revoluční vůz. Měl leteckou karoserii, pohon PŘEDNÍCH kol, posilovač řízení, poloautomatickou převodovku a již zmíněný Wankelův motor. I přes fascinaci měl vůz, jak už jsem zmínil, řadu "much". První "mouchou" bylo opotřebení rohů rotačního motoru. Ty firma NSU v záruce měnila a naknec kvůli tomu zkrachovala. Opotřebením bylo způsobeno klesání výkonu a stoupání spotřeby. Motor se přetáčel, díky čemuž vůz jel až 180 km/h. Vůz si vzal 15l/100 km a to byl také jeden z faktorů, proč o vůz klesal zájem. Podle testu reálné spotřeby Auto Bildu "žere" 11,1l/100 km. Další věcí bylo, že vůz musel jezdit na mix benzinu a oleje. Byl tedy velmi neekologický. Vyrobilo se jen 37 204 ks. Vůz se stal Autem roku 1968.
Vím, že je tento vůz fascinující, ale množství závad by u mě koupi vozu negovalo.




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

ŠKODA MUZEUM MLADÁ BOLESLAV- Výstava 30 let Favorita

TUZEX a auta v něm prodávaná

VAB MICROCAR M19