LEGENDY 2016


Jako velký milovník aut jsem letos nemohl vynechat "největší motoristickou akci v ČR" Legendy. Dvakrát jsem ji totiž už vynechal, a jak se říká, do třetice všeho dobrého. Zaparkovali jsme dál od místa konání (tím byla PN Bohnice) a když jsme přicházeli, první, co nás zaujalo, byla expozice 2CV Klubu. Čili staré Citroeny, které mám velmi rád (to dokazuje i fotka modelu GS v úvodu). Když jsme si koupili lístky, šli jsme nejdříve směr socialistické vozy. Cesta k nim je označena černě (na snímku směrem dole). Jenže po cestě byla spousta lákadel. Jako například expozice sportovních škodovek, civilních škodovek, Saabů nebo Rally Paříž- Dakar. Cestou jsme viděli i vzácný prototyp Škody 440 Karosa, který byl vyroben jeden. Teď se ale chci vrátit k Dakaru. Když jsme se tam šli podívat, byly tam vystaveny Tatry týmu Tatra- Buggyra, které letos jely Dakar. Na místě byl i pilot Martin Kolomý. Martina Kolomého jsme požádali o autogram, a on nám ho dal! O autogram jsme požádali i navigátora Josefa Kalinu, který byl na Dakaru jako letitý matador. Autogram jsme také dostali. Po Dakaru jsme si prohlédli expozici Alfy Romeo, Tatry, sanitní a hasičskou techniku a pak jsme se konečně dostali k expozici Retroautomuzea ve Strnadicích. Ti zde měli např. Chrysler 180 nebo Velorex 435 se čtyřmi koly. Vedle stáli Veteráni na Truc. Ti tam měli veterány s poměrně luxusními cenovkami. Byla to hlavně BMW a Porschata. Vedle stály socialistické vozy. Zde mě zaujala hlavně extra poruchová čtyřsvětlavá dacia a čtyřtaktní Trabant. Poslední byly německé vozy. Zde se mi líbil zase Wartburg 353.
Cesta k socialistickým vozům atd.


Odsud jsme se vydali přes Fordy, kde jsem si popovídal s panem Svobodou o jeho Fordech (má Anglii, Coritnu, Taunuse a Escorta Cabrio, znám ho ze Světa Motorů), ke 2CV Klubu. Cestou jsme viděli např. Škodu Felici Fun nebo MTX Cabrio- Škodu Favorit Cabrio. Ve 2CV Klubu se nám moc líbilo. Čtu hodně motoristických časopisů o veteránech a hodně testovaných aut jsem tam viděl. Ve 2CV Klubu např. Matru Simcu Rancho nebo Simcu 1301 s podpisem Pierra Richarda. Mezi Citroeny to byl např. Citroen SM. V této expozici se mi líbilo nejvíce. Byl tu Citroen Acadiane v osobní verzi, vzácný hasičský kamion (!) Citroen Belphegor, šestikolý obytný Citroen CX, Citroen 2CV 007, Citroen SM, četnický Citroen Méhari... Pak jsme se šli podívat ještě k Peugeotu-Renaultu, ti byli vedle a k Totalu, kde jsme si vyskoušeli Citroen C4 Cactus. Dále jsme se šli podívat na závody. Potom jsme u hlavního pódia sledovali průjezd kolony veteránů, kde jsme viděli vzácné Audi V8 a pak jsme jeli domů. Bylo to velice krásné. Jedinou nevýhodou bylo, že to za den prostě nešlo celé projít.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

ŠKODA MUZEUM MLADÁ BOLESLAV- Výstava 30 let Favorita

TUZEX a auta v něm prodávaná

VAB MICROCAR M19