MOJE AUTO SNŮ


   Mým autem snů není ani žádné Ferrari ani jiný supersport, ani žádné luxusní auto typu Rolls- Royce. Ačkoli miluji veterány, moje auto snů není ani vzácný youngtimer. Moje auto snů je sice vzácné, je rychlé a luxusní, ale... Tento úchvatný vůz se vyráběl v letech 1996- 1999, bylo vyrobeno 68 ks a maximální rychlost byla stanovena na 230 km/h. Stálo 1 649 000 Kč a vyrábělo se v ČR, v Příboře a Kopřivnici. Už víte? Ne, není to žádná Škoda Superb ani něco podobného. Je to něco úplně úplně jiného. Tatra 700
  Luxusní vůz s 4,4 motorem vzadu, který byl chlazen vzduchem. Její dějiny by se daly v krátkosti shrnout takto: Tatra vyráběla vůz 613 (1974-1996, čtyři generace) ve čtvrté generaci, ale pro udržení poptávky stavěla např. i neprůstřelné nebo na míru šité verze. Bylo rozhodnuto o výrobě nového modelu, k čemuž si Tatra přizvala několik anglických poradců. Jeden z nich, Geoff Wardle, navrhl nový design vozu, který byl sice jiný než původní od italského studia Vignale, ale základ byl pořád stejný- 2 světla na každé straně, křídla u zadního skla atd. Tatra 700 se vyráběla ve dvou generacích, které se lišily hlavně křídly u zadního okna- první generace je měla, druhá už ne.
   Mezi její nejslavnější uživatele patřil např. Lubomír Voleník z NKÚ, nebo Miloš Zeman. Vůz patřící muzeu Tatry v Kopřivnici se stal obětí nehody, když se pod tíhou sněhu propadla střecha- vůz ale naštěstí nebyl zničen, jen poškozen.
  Já jsem se se sedmistovkou setkal několikrát. Asi poprvé ve Zbirohu na Tatrování, akci, kde schází Tatry z celé ČR. Byla to druhá vyrobená dvojková sedmistovka, stříbrná, původní majitel ministerstvo zdravotnictví. Když jsem si vůz prohlížel, říkal jsem si: Ten musím mít. Dosud se mi to sice nesplnilo, ale kdo ví, co přinese budoucnost... Další setkání se sedmistovkou proběhlo v Retroautomuzeu ve Strnadicích, kde jsem se setkal s černou s vojenskými čísly. 
  Na Tatře 700 je podle mě nejvíce fascinující to, že je to český vůz, velice luxusně vybavený a rychlý a to, že je jich jen 68 ks. Mimochodem, v současné době jsou na prodej čtyři vozy, jeden s luxusní cenovkou 960 000 Kč...
Interiér Tatry 700
Sedmistovka v Retroautomuzeu
Tatra 700 Sport V8 od Ecorry
Záchrana Tatry 700 z muzea v Kopřivnici


Komentáře

  1. Já žádné auto snů nemám. Jejich výběr nechávám plně na manželovi, protože já tomu vůbec nerozumím, tak se mu do výběru auta nechci plést. Jediné, co je pro mě důležité, tak aby mě dovezlo do práce a tam, kam potřebuji. Po Novém roce nám začalo blbnout zamykání auta, tak musel manžel objednat nový klíč , se kterým už zamykání zase dobře funguje.

    OdpovědětVymazat
  2. Také jsem měl během života několik vysněných automobilů a bohudík se mi podařilo všechny si splnit, takže můžu přiznat, že jsem toho vystřídal skutečně hodně. Dříve jsem se zaměřoval hodně na veterány, dnes už se radši projedu něčím komfortnějším - teď jsem například kupoval BMW X6, do kterého jsem si nechal nahrát český překlad a jsem nadmíru spokojen! :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Tatra vyráběla opravdu zajímavá auta, ale musím se teda přiznat, že s vyjímkou náklaďáků jsem za volantem žádné Tatry nikdy neseděl. Například s Tatrou 815 jsem toho ale najezdil hodně. Jednu jsme totiž měli ve firmě a jezdila i přes to, jak se k ní někteří kolegové chovali. Těžko říct, co se s ní stalo, v té firmě už pár let nepracuji. Nejspíš se o ni ale postaral nějaký výkup nákladních vozidel.

    OdpovědětVymazat
  5. Moje auto snů je asi Mustang. Sním o něm už od mládí, ale sen jsem zatím nezrealizovala, chtělo by to více peněz. Teď jsem ráda, že mám starou škodovku, která mě dopraví z bodu a do bodu B :D nedávno jsem byla v servisu a dostala jsem varování, že mi odcházejí tlumiče. To se však naštěstí v pohodě vyřešilo během pár dní. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Já jsem si svoje auto vysnil už asi ve svých patnácti letech. V té době jsme s klukama koukali často na Rychle a zběsile, takže nás hlavně bavil tunning. Láska k autům mi vydržela i do dospělosti, takže se občas pouštím do menšího vylepšování také. Sám jsem si tedy schopný vyměnit například reproduktory do auta nebo upravit lak – doplňky hodně kupuji tady.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

ŠKODA MUZEUM MLADÁ BOLESLAV- Výstava 30 let Favorita

TUZEX a auta v něm prodávaná

VAB MICROCAR M19