MUZEUM SOCIALISTICKÝCH VOZŮ VELKÉ HAMRY potřetí xD #3
Ve třetí a poslední části reportáže z Muzea socialistických vozů rozeberu služební vozy, náklaďáky a prototypy. Jinak, omlouvám se vám za zpoždění článku, ale konec prázdnin pro mě byl namáhavý :)
Ale jdeme na to! Prvním služebním vozem, sousedem v minulém díle představovaného Oltcitu je policejní vůz Škoda 1200 STW- tedy station wagon, čili kombi. STW je celkem unikátní v použité barvě. VB totiž tyto vozy v modrobílém zbarvení používalo v šedesátých a počátkem sedmdesátých let. Pozdější vozy už byly klasicky oranžovobílé. STW je vůz, který znám už z minula, díkybohu ale ještě nahrazen nebyl a snad ani nebude, protože je opravdu velmi zajímavý. Stejnou barevnou kombinaci jako STW má i Lada 2101. Klasický žigulík byl typickým vozem VB, v jejich službách jezdily i kombíky, opět ale je VB žigul známější v novější barevné kombinaci.
Vedlejší vůz není služební. Je ale velmi zajímavý, a to jak samotný vůz, tak i jeho příběh. Lada 21099 Samara se u nás po revoluci prodávala a byla i celkem populární. Číselné označení v sobě skrývá karoserii sedan. Karoserie tohoto vozu je oblečena do tmavě modré, na kufru je dobové přítlačné křídlo, mezi speciální výbavu se řadí také mlhovky a stěrače světel. Lada má dálniční známku jako důkaz stálého používání, a tím se vlastně dostáváme k jeho příběhu. Ladu totiž koupili rodiče kdesi v Praze svému synovi, který ji používal (má i dobová čísla, stále platná), a když zemřeli, i přes koupi nového vozu si Ladu jako památku na rodiče nechal. Bylo mu ale líto nechat ji jen tak stát na dešti a občas projet, a tak ji věnoval muzeu. Jak jsem již zmiňoval, vůz má platná čísla a může kdykoli vyjet. Vedle Samary stojí takový předchůdce MPV, opět služební- GAZ 21 Volga kombi se sedmi místy. V kufru se dali přepravit zločinci, další příslušníci VB nebo i pes. Mimochodem, volha má speciální čísla, jaká VB používala, aby se odlišila od ostatních- B 24994. A ruské provenience je i další samochod, tentokrát využíván hasiči neboli PO (požární ochrana). Je to opět VAZ 2101, červenobílý, s velkým modrým majákem. V této podobě (asi) velitelského vozu jsem ho nikdy neviděl. A vracíme se k VB s jejich klasickým vozem, Škodou 120. Stodvacítka je žlutobílá, má na kapotě písmena VB a modrý maják na střeše.
Další vůz je celkem opotřebovaný, lidově řečeno. Je to GAZ 21 Volga, přezdívaný Carevna. Opotřebovaný lak je hnědý, kolem světel má však záblesky červené. I přes opotřebení ale nevyprchala majestátnost chromované masky. A to ani poté, co byla vozu otevřena kapota a vůz byl připojen na Paltest. Sousedem Carevny je VAZ 2103 alias Lada 1500. Tato je krémová a je ve špičkovém stavu. Expozice náklaďáků se nezměnila, ovšem přimíchány do ní byly další zajímavé vozy- Škoda bugina, Wartburg 353 Combi ve žluté barvě a špičkovém stavu a Škoda 125, také zachovalá a pro změnu bílá. V sekci prototypů se ještě objevila sériová Škoda 450 Kabrio.
Muzeum bylo jako vždy nádherné. Už se těším na příští rok a další návštěvu :)
Vedlejší vůz není služební. Je ale velmi zajímavý, a to jak samotný vůz, tak i jeho příběh. Lada 21099 Samara se u nás po revoluci prodávala a byla i celkem populární. Číselné označení v sobě skrývá karoserii sedan. Karoserie tohoto vozu je oblečena do tmavě modré, na kufru je dobové přítlačné křídlo, mezi speciální výbavu se řadí také mlhovky a stěrače světel. Lada má dálniční známku jako důkaz stálého používání, a tím se vlastně dostáváme k jeho příběhu. Ladu totiž koupili rodiče kdesi v Praze svému synovi, který ji používal (má i dobová čísla, stále platná), a když zemřeli, i přes koupi nového vozu si Ladu jako památku na rodiče nechal. Bylo mu ale líto nechat ji jen tak stát na dešti a občas projet, a tak ji věnoval muzeu. Jak jsem již zmiňoval, vůz má platná čísla a může kdykoli vyjet. Vedle Samary stojí takový předchůdce MPV, opět služební- GAZ 21 Volga kombi se sedmi místy. V kufru se dali přepravit zločinci, další příslušníci VB nebo i pes. Mimochodem, volha má speciální čísla, jaká VB používala, aby se odlišila od ostatních- B 24994. A ruské provenience je i další samochod, tentokrát využíván hasiči neboli PO (požární ochrana). Je to opět VAZ 2101, červenobílý, s velkým modrým majákem. V této podobě (asi) velitelského vozu jsem ho nikdy neviděl. A vracíme se k VB s jejich klasickým vozem, Škodou 120. Stodvacítka je žlutobílá, má na kapotě písmena VB a modrý maják na střeše.
Další vůz je celkem opotřebovaný, lidově řečeno. Je to GAZ 21 Volga, přezdívaný Carevna. Opotřebovaný lak je hnědý, kolem světel má však záblesky červené. I přes opotřebení ale nevyprchala majestátnost chromované masky. A to ani poté, co byla vozu otevřena kapota a vůz byl připojen na Paltest. Sousedem Carevny je VAZ 2103 alias Lada 1500. Tato je krémová a je ve špičkovém stavu. Expozice náklaďáků se nezměnila, ovšem přimíchány do ní byly další zajímavé vozy- Škoda bugina, Wartburg 353 Combi ve žluté barvě a špičkovém stavu a Škoda 125, také zachovalá a pro změnu bílá. V sekci prototypů se ještě objevila sériová Škoda 450 Kabrio.
Muzeum bylo jako vždy nádherné. Už se těším na příští rok a další návštěvu :)
Komentáře
Okomentovat