RETROAUTOMUZEUM STRNADICE #2
Na konci "Tuzexu" jsou dveře, kterými vyjdete na dvůr. Tam je jednak otevřená tramvaj T3, kam si můžete vlézt, zkusit si život "Pražáka", sednout si na plastové sedadlo, nebo se chytit tyče... Je zde i pamětní kniha. Druhou věcí, kterou naleznete na dvoře, jsou příšerně zbědované vozy. Stojí tu např. 4 Škody Rapid, dlouhá limuzína z USA, Volga 3102 nebo VW Corrado. Pak, když vejdete do další budovy, kde je mimo jiné vidět, že to byl kravín (rampy pro obstarávání krav), dostanete se do tří expozic: Tatra 613 a malosériové vozy nalevo, "Od zavinovačky k sametu" napravo. Co se týče Tater 613, těch je tu opravdu dost. A vzácných. Je tu 613 Landaulet, vzácná 700, 613S, 613- 4 L nebo sanitní verze, jedna z dvaceti. Na Tatry 613 navazují malosériové vozy. Prvními dvěma vozy jsou Tatry Beta. Tatra Beta byl projekt firmy Elcar Ejpovice a Tatra. Mělo jít o vůz s elektrickým pohonem, nakonec se ale dělal i se spalovacím. Karoserie byla laminátová. Vůz byl totálně zbastlený. Byla to směs Hyundaie a Škody, přičemž díly se spolu "nekamarádily". Typickým příkladem bylo, že se dveře nedaly dovřít. V muzeu jsou dvě, pick- up se střechou a bez střechy (která kryje nákladový prostor). Další vůz je opět domácí, je to Jelínek- Laureta M3B. Prodejna Laureta Jaroslava Jelínka stavěla prodloužené Felicie pick- up, které ale nesměly nosit logo Škody. Logo Škody ovšem smí nosit Škoda Forman Vanplus, který stojí vedle. Vanplus byl pick- up se čtyřmi dveřmi. Byl to vlastně nákladní Forman s laminátovou střechou vzadu. Škoda je i další pick- up v pořadí. Je jím Škoda Felicia Fun. Fun byl projekt vozu pro volný čas. Byl to pickup, který měl místo zdi mezi korbou a kabinou vysouvací sedačky. Dodával se ve žluté barvě s motory 1,3 a 1,6, mohl mít i látkovou střechu přes zadní sedadla vyráběnou v Metalexu. Dalším malosériovým vozem je německo- ruská Lada Samara Bohse. Čili Lada Samara pro Německo, kterou firma Bohse předělávala na kabriolet. Další tři vozy pochází z Metalexu. První MTX je vám již z článku "Velké Hamry 2016" známý MTX Roadster, dvoudveřový Favorit s plátěnou střechou. V muzeu je vystaven v bílé barvě. Druhé MTX je podle mě zajímavější, Je to laminátová Beach Buggy s motorem Hyundai. Zatímco o Favoritech MTX se docela ví, tato Buggy je podle mě dost zapomenutá. A do třetice MTX Cabrio, tedy čtyřdveřová Felicia s plátěnou střechou. Dalšími dvěma vozy jsou závodní Škody 110 Rallye a 120 S Rallye s číslem 00 pro předjezdce.
Od zavinovačky k sametu: Tato expozice vypráví příběh Libora Tlustého narozeného v roce ´68. Na rampě je několik zastavení, která popisují např.: Zimní dovolenou, stavbu chaty, brigádu, vojnu, svatbu, Liborův šestiměsíční pobyt ve vězení a sametovou revoluci. Ke každému je nějaký vůz. Vyberu ty nejzajímavější: Wartburg 311, Moskvič 2137, Škoda Octavia plná cihel, ARO 244, Lada Niva, UAZ 469, Mercedes 280E UK, Fiat Uno, Fiat 126p BIS, Wartburg Trans a Škoda Favorit OF (Občanské fórum).
Od zavinovačky k sametu: Tato expozice vypráví příběh Libora Tlustého narozeného v roce ´68. Na rampě je několik zastavení, která popisují např.: Zimní dovolenou, stavbu chaty, brigádu, vojnu, svatbu, Liborův šestiměsíční pobyt ve vězení a sametovou revoluci. Ke každému je nějaký vůz. Vyberu ty nejzajímavější: Wartburg 311, Moskvič 2137, Škoda Octavia plná cihel, ARO 244, Lada Niva, UAZ 469, Mercedes 280E UK, Fiat Uno, Fiat 126p BIS, Wartburg Trans a Škoda Favorit OF (Občanské fórum).
Komentáře
Okomentovat