Devadesátá léta byla dobou rozmachu. Po sametové revoluci měl každý touhu podnikat a ne vždy se to povedlo. Ano, hodně podnikatelů se pustilo i do výroby aut. Vždyť nabídka osobních aut se omezovala jen na Favorit a Forman od Škody, a 613ku, později 700ku od Tatry. Horší to bylo s lehkými užitkovými vozy. Ty tu nebyly skoro žádné. Většina výrobců se pouštěla do výroby bez zkušeností a používala unifikované díly. Nedostatek zkušeností vedl většinou ke krachu, a tak se na tato auta, většinou nekvalitní, konkurenceneschopné a dražší než lepší konkurence, postupně zapomnělo... VAB Microcar M19 (v tomto článku je použit významný zdroj Auta 5p ) Naše putování po zapomenutých autech československé, české, i slovenské výroby, odstartujeme prvním slovenským autem. VAB Microcar. Tento malý náklaďáček byl vyráběn firmou Sipox Holding Bánovce nad Bebravou. Microcary se ovšem nějakou dobu vyráběly v TAZ Trnava (V této fabrice se dělaly legendární dvanácsettrosky), protože ...
Tohle byly ještě AUTA! Dneska už je to jen samá elektronika, mluví to na vás německy, anglicky a různě jinak svahilsky a vy s tím nic neuděláte. Kvůli každé kravině do servisu, tyhle fára si člověk opravil sám. Ale zase to dává možnost šikovným lidem, které třeba překládají auta do češtiny. To je docela zajímavý koncept. Mě třeba takhle přeložili BMW z němčiny do češtiny. :)
OdpovědětVymazatV tomto s vámi teda musím jednoznačně souhlasit. Mám známého, který autům hodně rozumí a jednu chvíli dokonce uvažoval nad tím, že by si otevřel vlastní autoservis. Bohužel ho od toho odrazuje ten fakt, že opravy aut dnes už ani tak nejsou o mechanické práci, jako spíš o práci s počítačem. Další věc, která ho od toho také odrazuje je ten fakt, že u autoservisu je to trochu komplikovanější ohledně nakládání s odpadem. Prý by si na to musel najmout nějakou specializovanou firmu, což v dnešní době není zrovna levné.
VymazatFakt pěkné kousky. Třeba záporožce nebo tu Volhu si moc dobře pamatuji z dětství. Je zajímavé to porovnat třeba s dnešními auty. Tehdy se hrálo hlavně na jednoduchost a funkčnost. Žádné zbytečnosti jako třeba katalyzátor v autě a takové. A už vůbec ne žádné digitální vychytávky jako dnes.
OdpovědětVymazat